Alla inlägg den 11 februari 2007

Av tusen ord - 11 februari 2007 19:21

Mitt s k nya liv går väl sisådär. Jag har försökt hålla nere kolhydraterna så mycket som möjligt, men jag har inte rensat kyl och skafferi. Inte än. En del mindre synder har det blivit, men inte fler än att jag kan ta nya tag.Idag gjorde jag broccoligratäng med riven ost, som tilltugg till de karrékotletter jag stekte (först i grillpanna, sen i ugn). Gott och mättande, även om jag glömde bearnaisesåsen jag tänkte ha till. Jag behövde ju inte överdosera fettkvoten, då jag hade grädde i gratängen. Det var gott ändå!Igår åt jag lite glass (inte nyttigt, jag vet) och chockerades över hur söt den var! Jag har aldrig upplevt glass så sockermättad som då jag undvikit socker- och vetemjölprodukter en vecka. Det kändes äckligt sött, som att äta flytande, fryst socker. Värt att tänka på nästa gång det rycker i godistarmen.Efter att i många år ha struntat i frukosten har jag nu börjat äta två kalla kokta ägg varje morgon. Det blir jag proppmätt av och slipper allt vad sug heter före lunch. Tidigare kunde jag ta ett Digestivekex till förmiddagskaffet på jobbet, eftersom jag var väldigt hungrig då, men numera kan jag lätt låta bli. Jag följer ingen diet till punkt och pricka, utan försöker tänka på vad jag äter, och framför allt vad det är i det jag äter. Jag försöker laga mat från grunden, inga halvfabrikat längre, och utesluter potatis, pasta och ris. Socker och bröd (eller annat mjöl) går bort, liksom margarin. Jag kommer inte att blogga om det här varje dag, utan då och då. Framför allt kommer jag att skriva in min vikt på fredagkvällar, så får vi se hur det går.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards